The Piano Hammer in Spanish is Macillo, Martillo o Martinete?

Francisco Morales pacopianospr@hotmail.com
Tue, 15 Jun 1999 19:46:45 PDT

Thanks to reply about these Topic . I' know the uses of  these three words .
This help me  to conclude  that in Europe is most common the word Macillo ,
in Mexico & Latin America "Martinete" . In my country Puerto Rico is most
common , Macillo & Martillo but we use matinete too but not commonly.

              Best wishes to everybody and I'll see you in Kansas City .

Gracias por contestar sobre este tema .Conozco el uso  de esas tres
palabras.Esto me ayuda a concluir que en Europa es más común la palabra
Macillo . en Mexico & LatinoAmérica "Martinete" .En mi pais   Puerto Rico
es más común Macillo & Martillo `pero nosotros usamos mertinete también pero
no comunmente.

                    Saludos a Todos y nos veremos en Kansas City .

>From: "Guy, Karen, and Tor Nichols" <nicho@roadrunner.com>
>To: pianotech@ptg.org
>Subject: Re: The Piano Hammer  in Spanish is Macillo, Martillo o
>Martinete?
>Date: Tue, 15 Jun 1999 18:36:58 -0600

>Señor,
>	In Juarez, Mexico, they use the word "Martinete".
>
>Guy Nichols
>Fort Stinkin'  Desert, NM

Get Free Email and Do More On The Web. Visit http://www.msn.com

This PTG archive page provided courtesy of Moy Piano Service, LLC